Giant Trevally on Mambang Hitam Ultralight Jigging Rod at Bali, Indonesia

In Indonesia Giant Trevally live in shallow bays and lagoons, although the adults also love deeper reefs, offshore atolls and large bays. They’re caught by trolling, jigging, fly fishing and so much other techniques but the most exciting way to catch them is casting and popping.

For jiggers, Indonesia offer one of the best spot for Giant Trevally fishing. These photos of Giant Trevally is caught by Junnx Aarry Miingguu from Bali, Indonesia by using our ultralight jigging rod, Mambang Hitam.

Di Indonesia ikan GT atau Gerepoh suka mendiami sekitar teluk dan lagun cetek, walaupun spesis yang besar (dewasa) menyukai terumbu karang yang lebih dalam, pesisir pantai yang berbatu dan teluk yang besar. Ikan GT biasanya dipancing dengan pelbagai cara antaranya ialah dengan trolling, jigging, fly fishing dan banyak lagi teknik lain tetapi cara yang paling menarik untuk menangkapnya ialah casting dan popping.

Untuk kaki jigging, Indonesia menawarkan salah satu tempat terbaik untuk memancing ikan GT. Gambar ikan GT ini ditangkap oleh Junnx Aarry Miingguu dari Bali, Indonesia dengan menggunakan rod ultralight jigging Mambang Hitam.

Related posts

FISHING TRIP. DON’T BE TOO SERIOUS. JOKES ARE NEEDED WHEN FISHING

BIGEYE TREVALLY AND BIGEYE SCAD NIGHT FISHING USING GELI GELI SOFTBAIT

SAILFISH ON ULTRALIGHT FISHING SETUP