Golden Trevally, Diamond Trevally, Malabar Trevally, Gerong Belang, Ebek Kapak, Sagai Caught on Mambang Hitam

Trevally fish species such as Golden Trevally, Diamond Trevally and Malabar Trevally are a very aggressive predator that will hit a large range of baits and lures. They do respond well to bottom fishing if they are in the passive mode.

They are often taken by micro jigs rig it with some flashes like soft plastics. Once hooked, they have excessive power and will use their wide sides to their advantage to stretch the battle. They are also not afraid about utilizing any nearby structure to their benefit. Though, in all but the most rugged landscape the gear used doesn’t have to be fantastic setup and with 6-12lbs line is sufficient.

You can read more about our Mambang Hitam Ultralight Jigging rod by clicking the link. These photos of catches are shared by Mohd Jabrullah who uses our Mambang Hitam ultralight jigging rod.

How to buy our ultralight jigging rod – Mambang Hitam?

You can reach us at our official social platform at:

Instagram: https://www.instagram.com/kanicennix/
Facebook Page: https://www.facebook.com/kanicennixmalaysia/

BAHASA VERSION

Spesies ikan Trevally seperti ikan Ebek, Gerong Belang dan Sagai adalah pemangsa yang sangat agresif yang akan menyerang pelbagai jenis umpan dan gewang. Pada keadaan mod pasif ikan spesis Trevally ini biasanya akan memberi tindak balas pada pancingan bottom menggunakan umpan hidup seperti udang.

Pemancing jigging biasanya menggunakan jigs mikro yang diletakkan dengan peminat sebagai flashes seperti umpan Geli-Geli untuk memikatnya.

Setelah ia memakan umpan, ikan spesis Trevally ini mempunyai kuasa yang amat kuat dan akan menggunakan sisi (badan) lebar mereka untuk kelebihan untuk bertempur. Ia juga tidak takut untuk menggunakan mana-mana struktur berdekatan untuk faedah dalam pertempuran. Walaupun dengan landskap yang berstruktur, gear yang anda gunakan tidak perlulah menjadi setup yang hebat dan mahal, dan tali pancing dari 6 sehingga 6 paun sudah memadai.

Anda boleh membaca info lebih lanjut mengenai joran Ultralight Jigging Mambang Hitam kami dengan mengklik pautan di bawah ini.

Gambar-gambar di atas adalah hasil tangkapan ini dikongsi oleh Mohd Jabrullah yang menggunakan joran jigging ultralight Mambang Hitam kami.

Bagaimana hendak membeli rod ultralight jigging Mambang Hitam?

Anda boleh menghubungi kami di media social:

Instagram: https://www.instagram.com/kanicennix/
Facebook Page: https://www.facebook.com/kanicennixmalaysia/

Terima kasih

Related posts

HAMPALA BARB / SEBARAU ON CILOK-CILOK 50MM

Appreciating Customers

Giant Trevally on Mambang Hitam, Indonesia