Mambang Hitam – 3 Sebab Utama Mengapa Anda Perlu Memilikinya

Lebih dari separuh rod Mambang Bait Casting (BC) telah pun habis dan rod Mambang Hitam Spinning mengejar dengan rapat. Yang membeli berterima kasih dengan kami kerana akhirnya memenuhi permintaan mereka mengeluarkan Rod Jigging yang khas untuk game ultralight fishing. Kata mereka selama ini menggunakan rod biasa ultralight yang bukan direka khas untuk tujuan jigging tidak memenuhi kepuasan mereka.

Mambang Hitam diberi nama dengan niat memberi senyuman pada pengguna yang bertujuan memartabatkan penggunaan Bahasa kita.

3 sebab utama mengapa anda harus memiliki rod Ultralight Jigging Mambang Hitam ini:

  1. Unsur paling penting dengan rod jigging ialah rod yang bertanggungjawab untuk mengayakan aksi turun naik jig dengan lebih tepat dan menarik sambil merasai getuan gigitan ikan sampai ke tangan pemancing.
  2. Jig perlu digayakan dengan aksi yang menarik. Pengayaan jig kebanyakannya bergantung pada teknologi blank dan kepakaran jigger itu sendiri. Teknologi blank Japanese ini pasti memberi anda kelebihan yang unik.
  3. Rodnya ringan (hanya 93g +-) dimana ia cukup selesa untuk aksi vertical jigging yang biasanya memerlukan pengayaan tanpa henti untuk memikat ikan. Rod yang ringan mampu memberi anda kenikmatan berjam-jam tanpa keletihan, fleksibel untuk memberi lenturan sepenuhnya ketika melawan ikan namun cukup lasak dan kuat untuk melakukan gerakan aksi jigging dengan saiz jig yang sesuai.

Kelebihan lain rod Ultralight Jigging Mambang Hitam:

  1. Jika anda kaki jigging dan suka dengan game yang menggunakan tali pancing yang halus, penggunaan jig micro, dan reel yang shallow maka rod jigging ini amat sesuai kerana ia bukan seperti rod keluar Kanicen Nix sebelum ini. Ia rod jigging dengan materials yang lebih sesuai terutamanya untuk vertical game.
  2. Jika anda kaki Kayak atau yang sentiasa menggunakan boat kecil atau IB dari 12 ke 24 kaki untuk mancing sekitar pulau dan air yang tenang maka wajib ada rod ini. Rod jigging Mambang Hitam ini telah di tune untuk memudahkan anda untuk vertical jigging serta casting kerana ia mempunyai handle yang sama seperti rod casting biasa dengan kelebihan ada sokongan pada lengan.
  3. Jika anda suka dengan landbase jigging maka rod ini boleh dijadikan sebagai pilihan kerana rod ini direka untuk game jigging maka bahan pada blank ini amat sesuai untuk ketukan teknik jigging.

Info lebih lengkap berkenaan dengan rod termasuk gambar ada di website kami:

Video: https://youtu.be/DLrG4NOlFfk

Info harga, spesifikasi dan info ringkas lain ada di dalam katalog.

HARGA: RM369
POS: RM55 (SEMENANJUNG / RM75 SABAH & SARAWAK)

  • Kos pos termasuk PVC panjang 190cm + Insurance + Packaging

Anda boleh membuat tempahan di HQ Kanicen Nix atau semua seller sah kami termasuk di shopee.

Page: https://www.facebook.com/kanicennixmalaysia/
Instagram: https://www.instagram.com/kanicennix/


3 main reason why you should get our latest Ultralight Jigging Rod Mambang Hitam?

  1. The most important element of a jigging setup responsible for imparting the jerky up and down motions to give the jig proper action and attract fish while transmitting any bite to the angler’s hand.
  2. The jig needs to have a presentable action. The presentation of the jig is mostly dependable on the blank technology and the jigger itself. Our blank is Japanese with best quality.
  3. The rod is lightweight (only 93g+-) so it is comfortable to pull up and down for hours without fatigue, flexible enough to bend completely when fighting fish yet tough and strong enough to take the vertical jerking motion of suitable jigs.

You can read more information about the rod at link below:

Video: https://youtu.be/DLrG4NOlFfk

Price info, specifications and other brief info are in the catalog.

PRICE: RM369
POSTAGE: RM55 (PENINSULA / RM75 SABAH & SARAWAK)

  • Postage includes 190cm long PVC + Insurance + Packaging

You can make orders at Kanicen Nix HQ or all our authorized sellers including the shopee.

Page: https://www.facebook.com/kanicennixmalaysia/
Instagram: https://www.instagram.com/kanicennix/

Thank you 🙂

Related posts

NEW PRODUCT: ULTRALIGHT FISHING ROD – SEBAT

Mambang Hitam Ultralight Jigging Rod To Success Fishing

Ultralight Jigging: Mambang Hitam Rod Starts Knocking After Lockdown