Mambang Hitam Leading The Ultralight Jigging Growing Trend

Mambang Hitam is leading the market of Ultralight Jigging as a new direction of ultralight fishing. Ultralight Jigging and Micro jigging is becoming a growing trend in all over the world. Jiggers or Anglers use short ultralight rods, super-light braids and small lures like jigs, soft baits, hard baits to catch all kind of saltwater fish species.

When ultralight jigging with ultra-light tackle, you can’t just reel the fish in as the thin line will snap under the pressure. You need certain level of knowledge to handle and land the fish. You must learn how to adjust the drag in an effort to tire the fish and use the rod to control it. The goal is to keep fish hooked while they wear themselves out to a point where you can reel them in.

In order to get the ultimate satisfaction you definitely need a proper ultra-light tackles especially all-round soft baits like Geli-Geli, Nyot-Nyot and Brudu worms, the best fishing lines like Halus braided fishing line, a reel and also a good ultralight jigging rod like Mambang Hitam. All these are a top selection for those who enjoy micro jigging.

These photos of catches are shared by anglers who uses our Mambang Hitam ultralight jigging rod.

  1. Panglima Hitam – Giant Trevally / GT / Gerepoh
  2. Muhd Syukri – Kerapu / Grouper
  3. Muhamad Kharul Nizam – Kerapu / Grouper
  4. Asmawi Ramli – Jenahak / Snapper
  5. Abd Rahman – Kerapu / Grouper
  6. Mohd Huzairy – Kerapu / Grouper
  7. Danny Danial – Selar / Plata
  8. Faizulzahrin – Cencaru Kuda / Hard Tail Scad
  9. Arash Azli – Kerapu / Grouper

How to buy our ultralight jigging rod – Mambang Hitam?

You can reach us at our official social platform at:

Instagram: https://www.instagram.com/kanicennix/
Facebook Page: https://www.facebook.com/kanicennixmalaysia/

BAHASA VERSION

Ultralight Jigging & Micro jigging telah menjadi trend yang semakin meningkat di seluruh dunia. Pemancing menggunakan rod yang pendek, ringan, tali pancing benang yang halus dan umpan yang sangat kecil seperti jigs, umpan soft plastik, umpan hard bait untuk menangkap semua jenis spesies ikan air masin.

Apabila mancing menggunakan setup ultralight, anda tidak boleh memaksa ikan seperti menggunakan setup yang kasar kerana tali pancing yang halus akan putus dengan mudahnya dibawah tekanan yang tinggi. Anda memerlukan ilmu yang sesuai untuk mengawal dan mendaratkan ikan. Anda harus belajar bagaimana untuk menyesuaikan kekuatan drag pada reel dalam usaha untuk memenatkan ikan dan menggunakan rod pancing untuk mengendalikannya. Tujuannya adalah untuk memastikan ikan letih dengan sendiri dan tidak terlucut sehingga anda mampu mendaratkannya.

Untuk mendapatkan kepuasan yang maxima, anda harus mempunyai setup pancing ultralight yang bagus seperti penggunaan umpan yang lebih versatile seperti umpan tiruan soft plastik seperti cacing tiruan Geli-Geli, Nyot-Nyot dan Brudu. Anda juga memerlukan tali pancing yang bagus seperti tali pancing benang Halus yang disesuaikan dengan kekili (reel) yang bagus. Gabungkan dengan rod terbaru dari kami Mambang Hitam yang pasti akan memberi kepuasan maxima. Semua cadangan ini adalah pilihan utama bagi mereka yang suka dengan ultralight jigging atau mikro jigging.

Gambar-gambar di atas adalah hasil tangkapan yang dikongsi oleh pemancing yang menggunakan rod ultralight jigging Mambang Hitam kami.

Bagaimana hendak membeli rod ultralight jigging Mambang Hitam?

Anda boleh menghubungi kami di media social:

Instagram: https://www.instagram.com/kanicennix/
Facebook Page: https://www.facebook.com/kanicennixmalaysia/

Terima kasih 🙂

Related posts

HAMPALA BARB / SEBARAU ON CILOK-CILOK 50MM

Appreciating Customers

Giant Trevally on Mambang Hitam, Indonesia