Muhammad Zafri: Mencari Spesis Ikan Tiger Fish Menggunakan Soft Bait Kanicen Nix – Grenti Strike

Trip kali ini saya ingin mencari spesis Tiger Fish mengunakan produk soft bait Kanicen Nix – Grenti Strike

Ikan Tiger Fish dikenali sebagai Datnoid amat terkenal dikalangan peminat ikan akuarium yang suka membela kerana ia dikategorikan sebagai ikan yang cantik dan mahal. Kebanyakkan pemancing akan menjualnya kerana harga boleh mencecah ribuan ringgit mengikut saiz dan spesis.

Spesis ini mengalami kepupusan kerana harganya yang mahal jadi tidak hairanlah ia di anggap antara ikan yang bakal pupus di perairan kita.

 

Terdapat pelbagai spesis Tiger fish Trip kali ini saya mencuba memikat Tiger fish ini dengan menggunakan soft baits. Pelbagai brand telah saya gunakan namun soft baits dari jenama Kanicen Nix – Grenti Strike ternyata memberi kesan positif. Ikan ini amat tertarik dengan soft plastik yang berkaler oren mungkin kerana ia nampak seakan-akan anak udang di dalam air. Ternyata sentapan pertama ikan ini amat kuat dan padu. Ikan ini amat rakus menyerang soft bait yang saya guna. Pada awalnya saya beranggapan mungkin “luck” dapat strike ikan Tiger fish ini namun setelah membuat beberapa trip repeat dan dalam waktu yang sama saya menggunakan pelbagai jenis gewang dan soft plastik tetapi hanya umpan keluaran Kanicen Nix juga menjadi pilihan.

Sila baca sambungan dibawah:

http://www.ultralightanglers.com/teknik-memikat-tiger-fish/

Related posts

FISHING TRIP. DON’T BE TOO SERIOUS. JOKES ARE NEEDED WHEN FISHING

BIGEYE TREVALLY AND BIGEYE SCAD NIGHT FISHING USING GELI GELI SOFTBAIT

SAILFISH ON ULTRALIGHT FISHING SETUP